آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان

آیا می‌دانید آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان چه اهمیتی دارد؟ از آن جایی که در دنیای امروز ارتباطات نقش مهمی دارد، یادگیری زبان‌های خارجه و به خصوص زبان انگلیسی، بیشتر از هر زمان دیگری ضروری است.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان

همانطور که می‌دانید یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توان به راحتی زبان انگلیسی را فرا گرفت، سنین کودکی است. کودکی فرصتی طلایی است که دیگر تکرار نمی‌شود؛ به همین دلیل بسیاری از والدین اقدام به ثبت نام کودکان خود در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی می‌کنند.

اما برخی از این آموزش‌ها نتایجی که والدین مدنظر دارند را حاصل نمی‌کنند. به همین منظور در این مطلب قصد داریم اطلاعات لازم درمورد آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان را ارائه دهیم تا بتوانید بستر بهتری برای آموزش زبان به کودکان را فراهم کنید.

کلاس های زبان آنلاین کودکان فراتر از یک ارتباط ویدئویی است. ما معتقدیم که مسافت نباید تاثیری بر روی آموزش داشته باشد.

با وجود پلتفرم های آنلاین قدرتمند و اساتید مجرب کودکان از هرجایی که هستند می توانند زبان انگلیسی را فرا بگیرند و نگرانی نداشته باشند.

یکی از نگرانی های والدین عزیز کیفیت آموزشی است، که با دقت در انتخاب یک آموزشگاه معتبر با اساتیدی خبره و جوان تا حد زیادی میتواند این نگرانی را کاهش دهد.

کلاس زبان آنلاین کودکان

بهترین کلاس زبان آنلاین کودکان

یک سوالی که برای همه ما پیش می آید این است که بهترین کلاس زبان آنلاین کودکان چه ویژگی های و چه خروجی دارد آیا یادگیری فرزند من قابل قبول است؟

آیا نسبت به هزینه ای که میکنم آن خروجی که دلخواه من حاصل میشود؟ البته مجموعه مشهد تاپ لیست ارزشمندی از بهترین کلاس زبان آنلاین در ایران همراه با اطلاعات و آنالیز آن ها ارائه کرده است.

بهترین کلاس زبان آنلاین کودکان

کلاس زبان خوب یک سری ویژگی هایی دارد از جمله:

  • وجود اساتید جوان و با تجربه
  • هزینه استاندارد
  • کیفیت آموزشی بالا
  • آموزش به روش های نوین از جمله مونته سوری
  • استفاده از بستر اسکای روم

شیوع کرونا و تاثیرات آن بر آموزش زبان کودکان

نزدیک دو سال از شیوع ویروس کرونا میگذرد. کرونا روی مسائل خیلی زیادی تاثیر گذاشت که یکی از مهم ترین این موارد میتوان به صنعت آموزش اشاره کرد به خصوص آموزش کودکان.

اوایل نمی‌شد که به این موضوع به عنوان یک مشکل نگاه کرد اما بعد گذشت دو سال از این موضوع، تازه صنعت آموزش از عمق این فاجعه با خبر شد و در تلاش برای بهبود این مسئله است.

راهکار آموزش زبان کودکان در خانه

خب قطعا راهکار های خیلی زیادی برای این مسئله وجود دارد، اما وقتی به مرحله عمل میرسیم میبینیم که همه این موارد همه شان یک مشکل و کمبودی دارند.

روش های زیادی هست مثل خود آموزی (Self Learning)، آموزش والدین و خیلی روش های دیگر…

اما این برای یکسری از دروس جواب گو هست و نمیشود برای هر موضوعی از این روش ها استفاده کرد، به خصوص برای زبان انگلیسی.

خب دلیل آن هم مشخص است به خاطر این که بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی وجود معلمی هست. که با تمام چالش ها آشنا بشود و بتواند تمام مراحل را به شیوه درست به کودکتان آموزش بدهد.

بعد از دو سال سعی و تلاش و تست و خطا تمام مجموعه های آموزش زبان و مدرسین به این نتیجه رسیدند که بهترین حالت برگذاری کلاس ها آنلاین میباشد.

بهترین حالت ممکن در کلاس زبان کودکان

خب قطعا بهترین راه آموزش زبان برای کودکان، کلاس آنلاین زبان هست در ادامه این مقاله به دلایل این انتخاب اشاره ای خواهیم کرد.

دلایل:

  •  از راه دور امکان پذیر هست: در هر جایی می‌شود به کلاس دسترسی داشت و زمان آن را خودتان مدیریت می کنید.
  • مطلع بودن مدرس از وضعیت شما: خب یکی از دلایلی که کلاس آنلاین را از بقیه روش ها متمایز می‌کند این است که مدرس یا استاد زبان با شما در ارتباط است و از سطح مهارت و پیشرفت شما با خبر است و همین یک دلیل می‌تواند در روند آموزش خیلی تاثیر گذار باشد.

چرا  آموزش زبان انگلیسی؟!

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کودکان در سنین پایین هر زبانی را می‌توانند بیاموزند، پس چرا باید بر روی آموزش زبان انگلیسی تمرکز داشته باشیم؟ زبان انگلیسی زبان مادری 380 میلیون نفر در دنیا می‌باشد.

به همین دلیل است که به عنوان زبان بین‌المللی شناخته شده است. البته لازم به ذکر است که زبان انگلیسی، پس از چینی و اسپانیایی، سومین زبان پرکاربرد در دنیا است.

چرا  آموزش زبان انگلیسی؟!

این زبان به عنوان مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های مختلف نظیر: سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی، علمی و روابط بین‌الملل کاربرد دارد.

همچنین از دیگر دلایلی که بسیاری از والدین اقدام به آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود می‌کنند این است که ادامه تحصیل در کشورهای خارجی، اشتغال در شرکت‌های معتبر بین‌المللی و بسیاری از مسیرهای موفقیت، به تسلط بر این زبان گره ‌خورده است.

به طور کلی دلیل مهمی که اکثر افراد به یادگیری زبان انگلیسی می‌روند، این است که دانستن این زبان فرصت‌های بی‌شماری در اختیار افراد قرار می‌دهد و تاثیر قابل توجهی در رشد و پیشرفت آن‌ها دارد.

چرا یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سنین کودکی آسان‌تر است؟

احتمالا شما هم از متخصصین مربوطه این مطلب را شنیده باشید که بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی، سنین کودکی است. اما چه دلیلی دارد که کودکان راحت‌تر زبان دوم را می‌آموزند؟! همانطور که می‌دانید کودکی سن رشد و آموختن است.

در این دوره ذهن کودکان در مرحله رشد و تکامل قرار گرفته است. برای این‌ که مغز کودکان در این سن به بهترین شکل ممکن از جهان اطراف خود شناخت پیدا کند، نیاز است تا اطلاعات و تجربیات متفاوتی به دست آورد.

چرا یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سنین کودکی آسان‌تر است؟

ذهن کودکان برای یادگیری بسیار آماده است و در مقابل ورود اطلاعات مقاومت نشان نمی‌دهد.

از آن جایی که مدارهای عصبی کودکان برای دریافت اطلاعات جدید باز است، والدین باید دقت ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و از این فرصت طلایی برای آموختن به کودکان خود استفاده کنند. یادگیری زبان مادری و تسلط بر آن، از سنین کودکان آغاز می‌شود.

کودکان در سنین پایین توانایی تشخیص صداها و محیط را دارند و از طرفی دیگر ذهن توانایی تاثیرپذیری را به دست می‌آورد. آن‌ها به مروز زمان با مشاهده مکالمه اطرافیان، شروع به الگوبرداری و تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران می‌کنند.

این روند با ادای کلمات ساده شروع می‌شود و سپس با یادگیری کلمات پیچیده‌تر و بیان جملات تکمیل می‌گردد.

از آن جایی که کودکان در سنین ابتدایی توانایی یادگیری بالایی در آموزش زبان دارند، بنابراین می‌توانند به راحتی زبان دوم را نیز بیاموزند. دلایلی مانند پذیرش زبان و الگوهای زبانی، یادگیری بسیار سریع و کارآمد و…باعث می‌شود تا یادگیری زبان انگلیسی در کودکی آسان‌تر شود.


مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان چیست؟

یادگیری زبان انگلیسی مزایای زیادی در اختیار کودکان می‌گذارد و بسیار مهم است. در ادامه چند مورد از دلایل اهمیت آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان را بیان خواهیم کرد.

مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان چیست؟

رشد مغز در کودکان

طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی یادگیری زبان انگلیسی کودکان، آموزش زبان انگلیسی در سنین پایین، باعث رشد مغز و افزایش تمرکز آنان در سنین بالاتر می‌شود. زمانی که کودکان زبان انگلیسی را می‌آموزند، در شرایط مختلف به دنبال استفاده از آن هستند. همین امر موجب افزایش دقت و تمرکز در آنان نیز می‌شود.

 آموزش آنلاین زبان انگلیسی باعث افزایش خلاقیت

دو زبانه شدن در سنین کودکی، سبب ظهور خلاقیت در کودکان می‌شود. زمانی که کودکان در کنار زبان مادری، زبان انگلیسی را نیاز می‌آموزند، مغز آن‌ها اطلاعات بیشتری نسبت به الگوهای ارتباطی کودکان تک زبانه، در اختیار دارند.

همین امر سبب بروز خلاقیت، تنوع در برخورد با پدیده‌های مختلف و گسترش الگوهای ارتباطی آنان می‌شود.

بهبود تحصیل با آموزش زبان انگلیسی

یادگیری زبان دوم مانند زبان انگلیسی، تاثیرات مثبت زیادی بر روی تحصیل کودکان در مدارس دارد. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است کودکان دو زبانه عملکرد بهتری در یادگیری برخی دروس از خود نشان می‌دهند.

آموختن زبان انگلیسی در سنین کودکی علاوه بر افزایش مهارت‌های ارتباطی و خلاقیت، باعث بهبود یادگیری و عملکرد تحصیلی آنان می‌شود.

بهبود زبان بومی

برخلاف تصور برخی افراد، یادگیری زبان دوم، نه تنها خللی در زبان مادری کودکان وارد نمی‌کند، بلکه تاثیر مثبت بر روی  آن نیز دارد. زمانی که کودکان یک زبان خارجه را می‌آموزند، الگوهای یادگیری آن‌ها گسترش پیدا می‌کند.

به عبارتی دیگر، کودکان پتانسیل بیشتری برای یادگیری زبان اصلی خود پیدا می‌کنند.

بهبود زبان بومی

علاوه بر این، به وسیله آموختن زبان دوم، آن‌ها می‌توانند تمام تجربیات و اطلاعاتی که می‌آموزند را به زبان مادری خود انتقال دهند و در این مسیر تسلط بیشتر و بهتری بر روی زبان اول خود پیدا کنند.

دو زبانه بودن این فرصت را ایجاد می‌کند تا کودکان اطلاعات و تجربیاتشان را بین این دو زبان به اشتراک بگذارند و بین دو زبانی که یاد دارند ارتباط قرار کنند.

افزایش مهارت‌های ارتباطی و درک فرهنگی کودک با آموزش آنلاین

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، باعث تعامل بهتر آن‌ها با محیط و اطرافیان خود می‌شود. کودکان در سنین پایین برای این‌ که بتوانند تجربیات مختلف به دست آورند، نیازمند برقراری ارتباط با دنیای اطراف خود هستند.

زمانی که یک کودک، زبان دوم را در کنار زبان مادری خود فرا می‌گیرد، الگوهای ارتباطی آنان فعال می‌شود و تجربیات دریافتی آن‌ها به شکل گسترده‌ای در ارتباط با دنیا قرار می‌گیرد.

افزایش مهارت‌های ارتباطی و درک فرهنگی کودک با آموزش آنلاین

آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان سبب می‌شود تا آن‌ها از همان سنین پایین با فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و شیوه زندگی میلیون‌ها انسان در دنیا آشنا شوند.

همچنین شناخت انسان‌ها در فرهنگ‌های دیگر به آن‌ها درک عمیقی از زندگی، تفاوت‌ها، اشتراکات می‌دهد و سبب تغییر دیدگاه اصلی آن‌ها نسبت به زندگی و دنیا می‌شود.

افزایش قدرت تفکر و حل مسئله

کودکان دوزبانه قدرت حل مسئله بیشتری نسبت به سایر کودکان دارند. افرادی که از سنین کودکی به دو یا چند زبان مسلط باشند، در برخورد با مشکلات زندگی، می‌توانند با دیدگاه‌های متفاوت عمل کنند.

همچنین آن‌ها قادر خواهند بود توانایی مقایسه و نتیجه گیری بهتری نسبت به سایر افراد داشته باشند.


ویژگی‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی چیست؟

آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان، ویژگی‌های مشخصی دارد که با دانستن آن‌ها بهتر می‌توانید برای آموختن زبان انگلیسی به صورت آنلاین به کودکان خود تصمیم بگیرید. این ویژگی‌ها شامل مزایا و معایب است که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آموزش آنلاین برای کودکان مزایای زیادی به همراه دارد. در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

در آموزش آنلاین  زبان انگلیسی هر آنچه که بخواهید را می‌آموزید

بدون شک می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی فرزندتان، آموزشگاه مدنظر خود با امکان برگزاری کلاس‌ های حضوری را بیابید. اما این کار نیازمند اختصاص وقت و هزینه برای رفت و آمد کودکان است.

این در حالی است که با ثبت نام کودک در دوره‌های آنلاین آموزش زبان ، می‌توانید با خیالی آسوده زبان انگلیسی و هر چیزی را که در نظر دارید را به کودک خود آموزش دهید.

در آموزش آنلاین  زبان انگلیسی هر آنچه که بخواهید را می‌آموزید

احساس راحتی کودک در آموزش انگلیسی آنلاین آنلاین

یکی دیگر از مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان این است که او بدون احساس نگرانی و استرس می‌تواند در این کلاس‌ ها شرکت کند. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید کودکی که هنوز مدرسه نرفته است را در کلاس‌ های زبان انگلیسی ثبت نام کنید.

بدون شک خردسالان ترس بیشتری از تنهایی دارند، اما برگزاری کلاس‌ های آنلاین برای آن‌ها احساس راحتی و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

تنظیم ساعات کلاس‌ ها طبق برنامه شخصی شما

در دوره‌ها و کلاس‌ های آنلاین، راحت‌تر می‌توانید کلاس‌ های فرزندتان را با برنامه روزانه خود هماهنگ کنید تا در زمان آموزش بتوانید در کنار کودک قرار بگیرید و در امر آموزش به او کمک کنید.

لازم به ذکر است که کلاس‌ ها به صورت زنده برگزار می‌شوند و به صورت فیلم‌های ضبط شده نیستند. شما می‌توانید این کلاس‌ ها را حتی اگر شاغل هستید، مطابق برنامه خود انتخاب کنید.

هزینه مناسب کلاس‌ های آنلاین زبان انگلیسی

آموزش‌های آنلاین به دلیل حذف برخی هزینه‌های جانبی، قیمت مناسب‌تری دارند. علاوه بر شهریه کلاس‌ ها، هزینه‌های مربوط به خرید منابع آموزشی، رفت و آمد و… نیز کاهش می‌یابد.

هزینه مناسب کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی

یافتن دوست‌های جدید

آموزش آنلاین این امکان را برای کودکان فراهم می‌کند تا بتوانند با سایر همسالان خود ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند. این امر باعث می‌شود تا آن‌ها بتوانند در پیشرفت یکدیگر در یادگیری زبان انگلیسی تاثیرگذار باشند.

مستند سازی

شما می‌توانید کلاس‌ های آنلاین را برای خود ضبط کنید و زمانی که کودک به هر دلیلی نتواند در ساعت مقرر در کلاس شرکت کند، از آن استفاده نمایید. بدن ترتیب کودک شما هیچ آموزشی را از دست نخواهد داد.

رعایت اصول بهداشتی

امروزه با توجه به شرایط موجود در جامعه و شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری کلاس‌ های حضوری وجود ندارد. حتی اگر این کلاس‌ ها نیز برگزار شوند، بهتر است از حضور در آن‌ها خودداری کنید.

این شرایط برای کودکان خطرآفرین‌تر است؛ به همین دلیل شرکت در دوره‌های آنلاین می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا جلوگیری کند.


معایب آموزش آنلاین

از آن جایی که روحیه کودکان نسبت به بزرگسالان ظریف‌تر است، باید از معایب آموزش آنلاین زبان نیز مطلع شوید. بدین ترتیب ثبت نام کودکان در این دوره‌ها باعث دلسردی از یادگیری زبان انگلیسی نخواهد شد. در ادامه مطلب، اشکالاتی که آموزش آنلاین زبان نسبت به کلاس‌ های حضوری دارد را مطرح می‌کنیم.

نیاز جدی به خود انضباطی در آموزش آنلاین زبان انگلیسی

گاهی اوقات حضور در جامعه و کلاس‌ های حضوری، احتمال یادگیری دانش آموزان را افزایش می‌دهد. اگر دانش آموز تصور کند راهنمایی‌های کافی را به دست نمی‌آورد، ممکن است انگیزه و نظم برای یادگیری دروس را از دست بدهد.

معایب آموزش آنلاین

مشکل مدیریت زمان و مهارت‌های سازمانی برای افزایش تمرکز در این نوع کلاس‌ ها، دارا بودن زمان کافی برای انجام تکالیف و در اولویت قرار دادن آموزش‌ها، چالشی برای کودکان محسوب می‌شود.

آموختن نظم و انضباط برای حضور به موقع در کلاس‌ های آموزشی، ممکن است برای کودکان کمی سخت باشد که این مشکل با شرکت در کلاس‌ های آنلاین حل نمی‌شود.

مشکلات فنی آموزش آنلاین زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین معایبی که برای آموزش‌های آنلاین مطرح است، بروز مشکلات فنی در اینترنت می‌باشد. عدم مشاهده تصویر، عدم شنیده شدن صدای استاد و… یکی از مشکلات بارز کلاس‌ های آنلاین است.

این موضوع برای کودکان ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند. چرا که آن‌ها به دلیل عدم آشنایی با مشکلات پیش آمده، از شرکت در این نوع کلاس‌ ها دلسرد می‌شوند.

عدم تقویت مهارت مکالمه

زمانی که کودک شما در کلاس‌ های گروهی و یا چند نفره حضور دارد، با شرکت در بحث و گفتگوها و رد و بدل کردن جملات انگلیسی، به تقویت مهارت مکالمه خود کمک می‌کند.

در کلاس‌ های آنلاین فرصت‌ کمتری برای گفتگو زبان آموزان ایجاد می‌شود به همین دلیل ممکن است آن طور که انتظار می‌رود، مکالمه کودک تقویت نشود. البته اگر زبان آموز به یادگیری زبان علاقه مند باشد، در کلاس‌ های آنلاین نیز می‌تواند با طرح پرسش و گفتگو، مکالمه زبان خود را ارتقا دهد.

عدم آشنایی کودکان با مربی در آموزش آنلاین زبان انگلیسی

یکی از دلایلی که کودک را به شرکت در کلاس‌ های آموزشی ترغیب می‌کند، مربی یا استاد حاضر در کلاس و رفتار دوستانه او با کودکان است.

درواقع اکثر کودکان در ابتدای کلاس‌ های زبان، به دلیل خوشایند بودن جو کلاس و رفتار مربی خود، شوق شرکت در کلاس را دارند. از آنجایی که در کلاس‌ های آنلاین امکان حضور در فضای دوستانه کلاس و آشنایی با مربی وجود ندارد، ممکن است کودک شوقی به شرکت در کلاس نداشته باشد.

عدم آشنایی کودکان با مربی در آموزش آنلاین زبان انگلیسی

جمع بندی

تحقیقات ثابت کرده‌اند کودکان به دلیل داشتن ذهنی آماده، راحت‌تر می‌توانند زبان‌های خارجه را بیاموزند. یکی از زبان‌هایی که والدین بسیاری تاکید دارند که فرزندانشان حتما آن را فرا بگیرند، زبان انگلیسی است.

از آنجایی که زبان انگلیسی، زبان بین المللی است و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادگیری آن مزایای زیادی دارد.

همانطور که می‌دانید امروزه برگزاری کلاس‌ های آنلاین بسیار رایج شده است. در این مطلب به طور کامل به بیان مزایا و معایب آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان پرداختیم.

اگر شما نیز به دنبال آموختن زبان انگلیسی به فرزند خود هستید، باید به ویژگی‌های این دسته از کلاس‌ ها توجه کنید.