کلاس آنلاین آیلتس

همه چیز درباره کلاس آنلاین آیلتس برخلاف این‌که این روزها بازار شرکت در کلاس آنلاین آیلتس بسیار داغ است و بسیاری از افراد به دنبال دریافت مدرک آیلتس خود هستند، اما باز هم عده‌ای اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند.

به همین منظور قصد داریم در این مطلب صفر تا صد اطلاعات درمورد کلاس آنلاین آیلتس را بیان کنیم. اگر شما هم به به دنبال کسب مدرک آیلتس برای رسیدن به آرزوهای خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آیلتس چیست؟

برای این‌که بتوانید اطلاعات کافی در مورد آیلتس را به دست آورید، ابتدا نیاز است با تعریف آن آشنا شوید. آیلتس یک آزمون بین‌المللی انگلیسی است که افراد با اهداف مختلف در آن شرکت می‌کنند.

این آزمون از جانب کشور انگلستان برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن، سنجش دانش زبان انگلیسی داوطلبان‌ می‌باشد. در این آزمون چهار مهارت شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتاری(Writing) و مکالمه (Speaking) ارزیابی می‌شود.

آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس دارای دو نوع متفاوت است که با توجه به هدف فرد شرکت کننده، نوع آن مشخص می‌شود. در ادامه با انواع آیلتس و هدف از شرکت در آن، بیشتر آشنا می‌شوید.

آیلتس جنرال

یکی از انواع آیلتس، آزمون جنرال یا عمومی است. افرادی که قصد مهاجرت و یا استخدام در برخی از شغل‌ها را دارند، باید مدرک جنرال آیلتس را کسب کنند. همچنین اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی را نیز داشته باشید، باید در این نوع از آزمون آیلتس شرکت نمایید.

آیلتس آکادمیک

نوع آکادمیک این آزمون، مناسب افرادی است که به قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی در دانشگاه‌های بین المللی، به سراغ آیلتس می‌روند. لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه‌های معتبر، یکی از شروط پذیرش دانشجویان را، داشتن این مدرک قرار داده‌اند.


 کلاس آیلتس یا تافل؟!

سوالی که برای اکثر داوطلبین شرکت در آزمون‌های بین المللی پیش می‌آید این است که آیلتس و تافل چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدام یک از آن‌ها بهتر است؟!

هر دو آزمون، دارای مدرک معتبری هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید به کشورهای مورد نظر خود مهاجرت کنید و یا در معتبرترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید.

 کلاس آیلتس یا تافل؟!

همچنین هر دو این آزمون‌ها، دانش زبان داوطلبین را ارزیابی می‌کنند، اما تفاوت آن‌ها در ساختار، معیار و روش آن‌ها است که باید هر کدام را متناسب با هدف خود از شرکت در آزمون بین‌المللی انتخاب کنید.

چرا باید در دوره آنلاین آیلتس شرکت کنیم؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا باید به جای دوره‌های حضوری، در کلاس‌های مجازی شرکت کنیم، در این بخش پاسخ سوالتان را بیان خواهیم کرد. در ادامه مزایایی که شرکت در کلاس آنلاین آیلتس به ارمغان می‌آورد را بررسی می‌کنیم.

تمرکز بیشتر، نتیجه بهتر

تنوعی که در روش‌های تدریس آنلاین وجود دارد، باعث افزایش تمرکز داوطلبین می‌شود. تحقیقات ثابت کرده‌اند بازدهی این کلاس‌ها به مراتب بیشتر از کلاس‌های حضوری است. بسیاری از افراد در فضای آرام و اختصاصی بهتر می‌توانند تمرکز حواس داشته باشند و آموزش‌ها را به خوبی فرا بگیرند.تمرکز بیشتر، نتیجه بهتر

صرفه جویی در زمان با کلاس انلاین آیلتس

احتمالا شما هم به دفعات شنیده‌اید که زمان طلا است! ارزش زمان وقتی بیشتر می‌شود که در حال سپری کردن روزهای نزدیک به برگزاری آزمون باشید! کلاس‌های آنلاین به دلایل مختلف زمان بیشتری را در اختیارتان می‌گذارند.

از طرفی دیگر نیاز نیست وقت خود را صرف رفت و آمد در ترافیک، آماده شدن برای حضور در کلاس و استراحت پس از آن کنید. بدین ترتیب قادر خواهید بود زمان صرفه جویی شده را صرف یادگیری بیشتر زبان نمایید.

محیط یادگیری راحت‌تر

هیچ جا خانه خود آدم نمی‌شود! بدون شک شما هم در مواقع مختلف به این نتیجه رسیده‌اید. یکی دیگر از مزایای شرکت در کلاس آنلاین آیلتس احساس راحتی است که زبان آموزان در خانه خود دارند.

با انتخاب دوره‌های آنلاین می‌توانید در منزل خود و یا هرجای دیگری که حضور دارید، بدون هیچ محدودیتی در کلاس‌ها شرکت کنید.

یادگیری فعالانه با کلاس آنلاین آیلتس

اساتید تدریس آنلاین، از اصطلاح (یادگیری فعالانه) درمورد استانداردهای مشترک تدریس استفاده می‌کنند. منظور از این اصطلاح همان پرسش‌های حین تدریس، تشویق به جستجو در اینترنت برای یافتن پاسخ سوالات، شرکت در بحث درباره مطالب آموزش داده شده و خیلی موارد دیگر است.

با استفاده از این روش‌ها سطح فعالیت زبان آموزان افزایش می‌یابد.یادگیری فعالانه با کلاس آنلاین آیلتس

هزینه کمتر با کلاس آنلاین آیلتس

در همه جای دنیا کلاس‌های آنلاین ارزان‌تر از کلاس‌های حضوری است. همانطور که می‌دانید دوره‌های آمادگی آیلتس در برخی از آموزشگاه‌ها، هزینه بسیار بالایی دارند.

به همین دلیل داوطلبین زیادی فرصت کسب مدرک آیلتس را از دست می‌دهند. اما برگزاری دوره‌های آنلاین با قیمت مناسب، فرصت خوبی را برای این دسته از افراد به وجود آورده است.

در اختیار داشتن همیشگی آموزش‌ها

یکی از مزایای قابل توجه آموزش آنلاین این است که اگر یک روز به هر دلیلی امکان حضور در کلاس را نداشته باشید، به هیچ عنوان آموزش‌های آن جلسه را از دست نخواهید داد.

شما می‌توانید با ضبط جلسه مورد نظر، در یک وقت مناسب از آموزش‌های جلسه از دست رفته استفاده کنید. همچنین امکان ضبط تمامی جلسات نیز وجود دارد. بدین ترتیب در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید به آموزش‌های ارائه شده رجوع نمایید.

حفظ سلامتی

این روزها با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و اپیدمی ویروس کرونا، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری وجود ندارد. کلاس‌های آنلاین این فرصت را در اختیار داوطلبان آیلتس قرار داده است که حتی در روزهای قرنطینه نیز بتوانند برای اهداف خود تلاش کنند و از ارتقا مهارت‌های زبان انگلیسی بازنماند.


باورهای غلط در مورد کلاس آنلاین آیلتس

برخی از داوطلبان تصورات منفی درمورد دوره‌های آنلاین آیلتس دارند و به همین دلیل از شرکت در این دوره‌ها خودداری می‌کنند. در ادامه چند مورد از تصورات غلط را بیان کرده و به رفع ابهام آن‌ها می‌پردازیم. آن‌ها تصور می‌کنند که:

باورهای غلط در مورد کلاس آنلاین آیلتس

  • دوره آنلاین همان دوره‌های مجازی است، در صورتی که کلاس‌های آنلاین، با فیلم‌های از قبل ضبط شده متفاوت است.
  • کیفیت کلاس‌های آنلاین پایین است، در صورتی که این نوع کلاس‌ها معمولا بازدهی بیشتری دارند.
  • خودآموزی بهتر از شرکت در کلاس‌های آنلاین است، در صورتی که با این تصور از یادگیری نکات مهم بازمی‌مانند.

شرکت در کلاس آنلاین آیلتس برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، به طور کلی شرکت در کلاس آنلاین آیلتس برای کسانی که به هر دلیلی تا به امروز فرصت شرکت در دوره‌های حضوری را نداشته‌اند، مناسب است.

خوب است بدانید که این دوره‌ها دقیقا به کیفیت کلاس‌های حضوری و حتی بالاتر از آن، برگزار می‌شود. برخی افراد به دلیل زندگی در شهرستان و یا روستا، توانایی شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند.

شرکت در کلاس آنلاین آیلتس برای چه کسانی مناسب است؟

با روی کار آمدن کلاس‌های آنلاین، این فرصت در اختیار آنان قرار گرفته است تا بتوانند بدون هیچ محدودیت جغرافیایی، در بهترین آکادمی‌های آیلتس، مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

برگزاری کلاس‌های آنلاین برای افراد شاغل و دانشجویان نیز مفید است. چرا که مدیریت زمان برای این دسته از افراد بسیار مهم است و آن‌ها به راحتی و بدون نگرانی، می‌توانند از این آموزش‌ها بهره ببرند.


دوره‌های آموزشی آنلاین آیلتس به چه صورت است؟

کلاس‌های آیلتس معمولا در موسسات مختلف با استراتژی‌های یکسان و با اندکی تفاوت اجرا می‌شوند. به عنوان مثال اکثر آموزشگاه‌ها، دوره‌های آموزشی خود را به دو قسمت: آمادگی آیلتس و مهارتی، تقسیم می‌کنند.

دوره‌های آمادگی آیلتس مختص افرادی است که در زمینه زبان انگلیسی چندان حرفه‌ای نیستند. بنابراین با شرکت در کلاس‌های آمادگی، با اصول و دانش اولیه زبان انگلیسی آشنا می‌شوند.

کلاس‌های مهارتی که مناسب افراد حرفه‌ای تر است، چهار مهارت شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتاری را، در کلاس‌های جداگانه آموزش می‌دهند. دلیل جدا بودن هر یک از این مهارت‌ها این است که در آزمون، سوالات مربوط به آن‌ها مجزا بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

دوره‌های ویژه مهارت شنیداری (Listening)

اولین بخش از آزمون آیلتس، شامل سوالات شنیداری می‌شود. اکثر داوطلبین در این مهارت دچار ضعف هستند، به صورتی که این مشکل حتی با گوش دادن به پادکست و موسیقی‌های انگلیسی زبان نیز رفع نمی‌شود.

دوره‌های ویژه مهارت شنیداری (Listening)

به همین دلیل برای این دسته از افراد ضروری است که در کلاس‌های مهارت شنیداری شرکت کنند. در این دوره‌ها، اساتید مربوطه چگونه درست شنیدن، تلفظ درست لغات، لهجه‌های مختلف و… را به زبان آموزان تدریس می‌کنند. همچنین منابع مختلفی برای تقویت این مهارت، معرفی می‌شود.

دوره‌های ویژه مهارت نوشتاری (Writing)

در جلسه آزمون آیلتس از متقاضی خواسته می‌شود تا در مورد موضوع مشخص متن بنویسد. این متن باید از لحاظ ساختار، گرامر، جمله بندی، علایم نگارشی و… استاندارد باشد.

دوره‌های ویژه مهارت نوشتاری (Writing)

در واقع یک داوطلب آیلتس باید بتواند در مورد یک موضوع، در قالب چندین جمله و با حداقل ایراد، مطلب بنویسد. بدین منظور در موسسات آموزش آیلتس، دوره‌های ویژه ارتقا این مهارت برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است موضوعاتی که در آیلتس آکادمیک مطرح می‌شوند، تخصصی‌تر و کمی دشوار تر از آیلتس جنرال است.

دوره‌های ویژه مهارت خواندن (Reading)

در آزمون آیلتس، سوالاتی که برای سنجش مهارت ریدینگ داوطلب عنوان می‌شود، به این صورت است که داوطلب باید یک متن را مطالعه کند سپس به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

در واقع برای کسب نمره قابل قبول از این بخش، متقاضی باید تسلط کافی بر لغات، جمله بندی و توانایی درک مطلب را داشته باشد. زبان آموزان با شرکت در در دوره‌های ریدینگ، توانایی لازم برای پشت سر گذاشتن این مرحله را نیز به دست می‌آورند.

دوره‌های ویژه مهارت مکالمه (Speaking)

همانطور که می‌دانید، بخش مکالمه آزمون، به صورت شفاهی و در قالب مصاحبه برگزار می‌شود. یکی از چالش‌هایی که داوطلبین زیادی با آن دست به گریبان هستند، کسب نمره قابل قبول از بخش مصاحبه آزمون آیلتس است.دوره‌های ویژه مهارت مکالمه (Speaking)

با شرکت در این دوره‎ها و یادگیری کلیه تکنیک‌ها، می‌توانید به راحتی این بخش را نیز پشت سر بگذارید. تمرین‌ها و منابعی که اساتید کلاس‌های مکالمه در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهند، تاثیر زیادی در بهبود مهارت مکالمه خواهد اشت.


نحوه شرکت در کلاس آنلاین آیلتس چگونه است؟

برای این‌که بتوانید در کلاس آنلاین آیلتس شرکت کنید، معمولا در موسسات مختلف مراحل مشخصی وجود دارد. البته ممکن است این مراحل در برخی آموزشگاه‌ها کمی متفاوت باشد. در ادامه چند مرحله مهم ثبت نام در دوره‌های آنلاین آیلتس را معرفی می‌کنیم.

مشاوره شوید

یکی از مهم‌ترین خدماتی که معمولا آکادمی‌های برتر، به داوطلبین ارائه می‌دهند، خدمات مشاوره است. از آن جایی که داوطلبین ممکن است به دلایل مختلف دچار استرس شوند و یا اطلاعات کافی درمورد آیلتس نداشته باشند، ارائه این دسته خدمات می‌تواند در موفقیت آنان بسیارتاثیرگذار باشد.

نحوه شرکت در کلاس آنلاین آیلتس چگونه است؟

یکی از مراحلی که نیاز به مشاوره دارد، مرحله ثبت نام است. بدین ترتیب در اولین قدم با دریافت مشاوره‌های لازم از جانب کارشناسان موسسه، به طور کامل با دوره‌های آموزشی آشنا می‌شوید. این مرحله می‌تواند به صورت حضوری یا مجازی باشد.

تعیین سطح آنلاین یا حضوری

یکی دیگر از مراحل بسیار مهم و تعیین کننده در کلاس‌های آمادگی آیلتس، آزمون تعیین سطح است. در این مرحله که در اغلب موسسات ثابت است، داوطلب موظف است در آزمون کتبی و جلسه مصاحبه شرکت کند تا مشخص شود دانش زبان او در چه سطحی است.

به یاد داشته باشید بدون آزمون تعیین سطح در هیچ دوره آموزش زبان شرکت نکنید. زیرا اگر سطح زبان شما بالا باشد، ممکن است با شرکت در کلاس‌های ابتدایی وقت و هزینه خود را هدر دهید.

از طرفی دیگر اگر نیاز به آموزش بیشتر داشته باشید، اما در سطوح بالا ثبت نام کنید، آموزش‌هایی که ارائه می‌شود برای شما مفید نخواهد بود.

تعیین سطح آنلاین یا حضوری

ثبت نام

پس از این‌که مشخص شد به چه آموزش‌ها و دوره‌هایی نیازمندید، می‌توانید به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام به ثبت نام و تکمیل وجه نمایید.

شروع کلاس

در هنگام ثبت نام، از روزها و ساعات برگزاری کلاس مطلع می‌شوید. همچنین بستری که کلاس‌ها در آن برگزار می‌شوند نیز توسط آموزشگاه معرفی می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع کلاس‌ها، حداقل یک بار به بستر اینترنتی و محل برگزاری کلاس‌های خود مراجعه کنید تا در زمان شروع کلاس دچار مشکل نشوید.

هدف از یادگیری آیلتس

امروزه یکی از اهدافی که بسیاری از افراد و به خصوص جوانان، به دنبال آن هستند، کسب مدرک آیلتس است. برخی افراد برای تقویت مهارت‌های خود به سراغ مطالعه به صورت خودآموز می‌روند.

اما برخی دیگر بنا به دلایل مختلف، در مطالعه زبان به شیوه خودآموز موفق نمی‌شوند. این افراد برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس ملزم به ثبت نام در دوره‌های مربوطه هستند.هدف از یادگیری آیلتس

از این بین افرادی وجود دارند که دانشجو یا شاغل ‌اند و یا به هر دلیلی نمی‌توانند در کلاس‌های حضوری آیلتس شرکت کنند. امروزه با روی کار آمدن آموزش‌های آنلاین، این گروه نیز به راحتی قادر به استفاده از این آموزش‌ها هستند.

در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا هر آنچه که برای شرکت در کلاس آنلاین آیلتس نیاز است بدانید را بیان کنیم. بدین ترتیب می‌توانید با دیدی باز در یک موسسه آیلتس حرفه‌ای ثبت نام کرده و جاده موفقیت را طی کنید.